Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

fredag 23 december 2016

Fleury Sonate No 9 Opus 10

(100 % pinot noir)

29 oktober 2016 (Bulles Bio 2016 i Köpenhamn)



En ren pinot noir. Basvin från 2010. Brut nature. Utan tillsatt svavel. Det här är den andra utgåvan av denna champagne, den första hade basvin från 2009.

Det här är en riktigt bra champagne!

Doft: Något utvecklad doft med inslag av mineral, honung, jäst och citrus.

Smak: Mycket torr, och frisk. Karaktärsfull! Honung, äpplen och citrus.

Betyg idag: 87

Sannolikt bäst: 2020-2026


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar