Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

torsdag 1 juni 2023

2002 Lanson Noble Cuvée Blanc de Blancs

(100 % chardonnay)

 

22 oktober 2022 (Café Live i Malmö)

 


 

Den tredje flaskan i den fjärde flighten, den genomskinliga Lanson Noble Cuvée Blanc de Blancs, blir dessvärre en besvikelse. Man möts av en utvecklad, relativt kraftfull och gräddig doft med tydliga inslag av kål. Det sistnämnda är ett tydligt tecken på att vi kan ha en ljusskadad champagne framför oss. Den endimensionella och fadda smaken bekräftar farhågorna.

 

Flaskan blev degorgerad i mars 2018.

 

Betyg idag: 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar