Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 14 januari 2017

Vincent Couche Réserve Intemporelle

(65 % pinot noir, 35 % chardonnay)

29 oktober 2016 (Bulles Bio 2016 i Köpenhamn)



Det här är ännu en trevlig champagne från Vincent Couche. Réserve Intemporelle är delvis jäst på ekfat (33 %) och görs utan dosage. Baserad på årgångarna 2011 och 2012. Producerad i 17 988 flaskor.

Doft: Bärig och lätt kryddig doft med inslag av äpplen och fänkål.

Smak: Mycket frisk och mycket torr smak av röda bär.

Betyg idag: 80

Sannolikt bäst: 2020-2023

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar