Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 12 oktober 2013

Pierre Leboeuf Brut


(75 % pinot noir, 25 % chardonnay)

När: 15 september 2013

Var: La Fine Bulle i Épernay

Doft: Blommig och aningen kryddig doft med en antydan av lakrits.

Smak: Torr och blommig smak med inslag av lakrits och citrus.

Kommentar: Pierre Leboeuf håller till i Aÿ och har fyra olika viner. Detta, det enklaste av dem, samt en brut grand cru, en rosé och årgångscuvéen Cuvée Coup de Foudre.

Betyg idag: 75

Sannolikt bäst: 2016 – 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar