Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

söndag 26 april 2020

1988 Cuvée Louise

(60 % chardonnay, 40 % pinot noir)

23 november 2019 (hemma)



Det är inget uppenbart fall till en början utan det tar en liten stund innan jag inser det, men det här är dessvärre en korkskadad flaska. Alltid lika tråkigt, men möjligen ännu lite värre när det handlar om en prestigechampagne från det stora året 1988 och som jag dessutom aldrig druckit…

Betyg idag: 0

Mina intryck av andra årgångar (med länkar till resp inlägg):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar