Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

måndag 5 maj 2014

2004 Bruno Paillard Brut Assemblage


(52 % pinot noir, 48 % chardonnay)

29 mars 2014 (Malmö vinfestival)

Doft: Fruktig, brödig och utvecklad doft. Aprikos, gula äpplen, honung, nougat och en aning rostat bröd.

Smak: Mycket frisk, torr och fruktig smak av gula äpplen och aprikos. Ganska kort eftersmak.

Kommentar: Degorgerad i mars 2012. Den här känns ung och ganska slätstruken för tillfället. Behöver helt klart lagras längre för att komma till sin rätt! Målningen på etiketten är gjord av den georgiske konstnären Arthur Djoroukhian.

Betyg idag: 81

Sannolikt bäst: 2018-2022


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar