Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 24 mars 2018

1982 Bollinger Grande Année Rosé

(70 % pinot noir, 30 % chardonnay)

4 januari 2018 (hemma)



Ett så kallat "auktionsfynd"… Korken gick dessvärre av när jag försökte öppna flaskan och föll sedan sönder ytterligare när jag tvingades ta hjälp av korkskruven. Och med tanke på det var det därefter ingen större överraskning att innehållet i flaskan visade sig vara totalt madeiriserat. Väldigt synd, för det här hade kunnat vara en fantastisk champagne! Det fåtal 82:or man fortfarande stöter på brukar nämligen hålla hög klass.

Betyg idag: 0

Sannolikt bäst: ?


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, väldigt tråkigt. Och det värsta är ju inte den bortkastade utgiften, utan det faktum att jag sannolikt aldrig får chansen att dricka den champagnen igen!

      Radera