Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

måndag 19 november 2018

Suenen Oiry

(100 % chardonnay)

20 september 2018 (hemma)



En korkskadad flaska. Förvisso inte mycket, men tillräckligt för att förstöra upplevelsen… Himla synd, för det här ska ju vara bra! 

2013-bas. Degorgerad i oktober 2016. Dosage på 1 g/l.

Doft: Bortom en påträngande ton av jordkällare anar jag en fin komplexitet med inslag av våta stenar, rostade hasselnötter, gul stenfrukt och krusbär.

Smak: Frisk och torr, men relativt platt och knappast angenäm. Toner av krusbär, gröna äpplen och lime

Betyg idag: 0

Sannolikt bäst: ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar