Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

söndag 10 januari 2016

1996 Bruno Paillard Assemblage

(52 % chardonnay, 48 % pinot noir)

19 december 2015 (hemma)

Doft: Kraftfull och mogen doft med inslag av mango, torkad frukt, mogna äpplen, gräddkola och choklad.

Smak: Mogen, frisk och torr smak av mogna äpplen, äppelskal, grapefrukt, citron och mandlar. Fortfarande hög syra!

Kommentar: Detta var den tredje flaskan från en låda köpt i november 2007 (på Systembolaget). Den här kändes klart mer utvecklad än de båda tidigare. Den är fantastisk idag, men kan fortsätta att utvecklas. Degorgerad i oktober 2006.

Betyg idag: 90

Sannolikt bäst: 2016-2023

Tidigare intryck av denna champagne (med länkar till resp inlägg):




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar