Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

fredag 7 mars 2014

2008 Palmer & Co Brut Millésimé


(pinot noir, chardonnay)

När: 31 januari 2014

Var: På kontoret

Doft: Brödig och fruktig. Inslag av gula äpplen, rostat bröd, nougat och mandarin.

Smak: Torr, fruktig och något utvecklad smak. Gröna äpplen, bröd, nougat, grapefrukt och en aning citrusskal. Frisk eftersmak av gröna äpplen.

Kommentar: Ännu en underbar 2008:a! Så ung, men ändå relativt öppen. Den här årgången av Palmer har sannolikt större potential än vanligt – det är bara att köpa en låda och följa utvecklingen som kommer! Och för 275 kr är det en stark kandidat till utmärkelsen Systembolagets mest prisvärda vin.

Betyg idag: 87(+)

Sannolikt bäst: 2018-2025

Mina intryck av tidigare årgångar:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar