Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

söndag 2 januari 2011

2003 Moët & Chandon Grand Vintage

(43 % pinot meunier, 29 % pinot noir, 28 % chardonnay)

När: 15 oktober 2010

Var: KaDeWe, Berlin

Doft: Brödig doft med inslag av jäst och en aning nougat. Efter en kvart i glaset kan man även känna viss antydan av smörkola och grädde.

Smak: Väldigt sluten. Mycket torr smak med inslag av citron och grapefrukt. Öppnar upp sig något efter en stund. Bitter eftersmak.

Kommentar: Mycket syra och givetvis mer potential, men frågan är hur mycket större det här vinet kan bli.

Betyg idag: 70(+)

Sannolikt bäst: 2013 - 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar