Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

fredag 26 november 2021

1990 Guy Michel Pinot Meunier

(100 % pinot meunier)

 

23 juli 2021 (hos Martin & Emma i Simrishamn)

 


 

Guy Michel är en producent där det finns gott om äldre och sendegorgerade flaskor tillgängliga på marknaden, inklusive via Systembolagets beställningssortiment.

 

Det här är pinot meunier med ålder som fortfarande levererar! Det är en mycket bra champagne.

 

Doft: Mogen doft med inslag av grillad citron, smörkola/kolasnören, champinjoner, Bridgeblandning och mjölkchoklad.

 

Smak: Utvecklad smak av mogna äpplen, smörkola och choklad.

 

Betyg idag: 88

 

Sannolikt bäst: 2018-2022

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar