Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

tisdag 7 juli 2020

Moët & Chandon Brut Impérial

(pinot noir, pinot meunier, chardonnay)

 

22 december 2019 (hemma)



 

Moëts standardcuvée – vinvärldens Coca-Cola – lämnar nästan ingen oberörd. Ofta en favorit bland folk i allmänhet (läs: icke vinintresserade), men allmänt bespottad bland vinnördar. Den här flaskan, en utgåva från 80-talet, hittade jag i fyndlådan hos Champagne Treasures i Köpenhamn. Dessvärre är den långt ifrån någon skatt, utan helt död. Det finns några trötta bubblor kvar, men smaken är platt och totalt intetsägande.

 

Doft: Mogen och fruktig med bokna äpplen som dominerande inslag.

 

Smak: Övermogen, syrlig och platt.

 

Betyg idag: 0

 

Tidigare intryck av denna champagne:

2015-11-07: 81

 

Tre x Moët:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar