Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

måndag 2 mars 2020

1979 Cuvée William Deutz Vinothèque

(62 % pinot noir, 30 % chardonnay, 8 % pinot meunier)

5 oktober 2019 (Restaurang P2 i Malmö)



Dricks från magnum. Det här är en fantastisk champagne! Det handlar med största sannolikhet om en sendegorgerad flaska, för den känns oerhört fräsch för sin ålder. Den är tveköst flightens bästa vin.

Doft: Utvecklad, koncentrerad och något kryddig. Inslag av tropisk frukt, kaffe, vit choklad och gummi. 

Smak: Utvecklad, frisk, fruktig och något kryddig smak av mogen stenfrukt och vit choklad.

Betyg idag: 91

Sannolikt bäst: Nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar