Intro

Här delar jag med mig av mina upplevelser av de champagner jag dricker. Jag betygsätter varje vin för att ge en samlad bild av hur jag upplever det vid tillfället för provningen. Min betygsskala är 0-100 och jag är relativt snål när jag delar ut mina poäng. De högsta poängen sparar jag till de riktigt stora upplevelserna! Då och då dyker det även upp mousserande viner från övriga världen eller stilla viner från Champagne.

lördag 8 mars 2014

André Clouet Silver Brut Nature


(100 % pinot noir)

När: 4 februari 2014

Var: På kontoret

Doft: Aningen fruktig doft med rostade toner. Gröna äpplen, rostat bröd, citrus och krita. Efter hand utvecklas en viss rökighet.

Smak: Frisk och torr smak. Mycket ung och outvecklad! Inslag av mineral, gröna äpplen och grapefrukt. Efter en stund utkristalliseras en tydlig smak av mogen Granny Smith!

Kommentar: En mycket trevlig champagne! Helt utan dosage och delvis lagrad på sauternesfat. Bör utvecklas rejält vid några års lagring!

Dracks i en provning tillsammans med Marguet Les Crayères 2008, Pol Roger 2004 och Boizel Joyau de France 1989.

Betyg idag: 85

Sannolikt bäst: 2017-2022




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar